معرفی کشور هلند برای دانشجویان - بزرگترین مرجع مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

معرفی کشور هلند برای دانشجویان

 

 

نقشه هلند

 

همانطور که در عکس فوق مشهوده ، کشور هلند از لحاظ تقسیمات کشوری دارای 12 استان است . تعداد بیش از 300 شهر در این 12 استان قرار گرفته اند . جمعیت کشور هلند نزدیک به 18 میلیون نفر است که همین امر باعث شده تا کشور هلند را یکی از کشورهای پر جمعیت در قاره اروپا بدانیم . وبسایت عمشاد به جهت آگاهی و آشنایی هر چه بیشتر با این کشور ، توضیحاتی را هر چند اجمالی و مختصر برای شما دانشجویان محترم فراهم کرده است . این استان ها به ترتیب حروف الفبای انگلیسی عبارتند از :

 

 

Drenthe

استان آلبرتا

استان Drenthe ( درنته ) در شمال شرقی هلند قرار دارد و مرکز آن شهر اسن است . از شهرهای مهم این استان می‌توان به امِن و میدن‌درنته اشاره کرد . درنته فاقد دانشگاه‌های بزرگ است ، اما چندین موسسه آموزش عالی و کالج‌های معتبر دارد . اقتصاد این استان عمدتاً بر پایه کشاورزی ، دامداری و گردشگری استوار است . وجود پارک‌های طبیعی و مناطق حفاظت‌شده ، درنته را به مقصدی جذاب برای گردشگران علاقه‌مند به طبیعت تبدیل کرده است . این استان همچنین دارای صنایع سبک و تولیدات محلی متنوع است .

 

 

Flevoland

استان بریتیش کلمبیا

استان Flevoland ( فلوولند ) در مرکز هلند واقع شده و مرکز آن شهر للی‌استاد است . از شهرهای مهم این استان می‌توان به آلمیره و درونتن اشاره کرد . فلیوولند به عنوان یکی از جدیدترین استان‌های هلند ، با پروژه‌های احیای اراضی از دریا به وجود آمده است . این استان دانشگاه بزرگی ندارد ، اما چندین موسسه آموزش عالی و فنی در آن فعالیت می‌کنند . اقتصاد فلیوولند بر پایه کشاورزی مدرن ، صنایع دریایی و فناوری‌های نوین استوار است . علاوه بر این ، این استان به دلیل داشتن طبیعت زیبا و آب‌راه‌های متعدد ، مقصدی محبوب برای گردشگران و علاقه‌مندان به ورزش‌های آبی است .

 

 

Friesland

استان مانیتوبا

استان Friesland ( فریزلند ) در شمال هلند قرار دارد و مرکز آن شهر لیوواردن است . از شهرهای مهم این استان می‌توان به هیرن‌فین و دراختن اشاره کرد . فریزلند به دلیل فرهنگ و زبان محلی فریزی خود شهرت دارد . دانشگاه استندن در لیوواردن از موسسات آموزش عالی معتبر این استان است . اقتصاد فریزلند عمدتاً بر پایه کشاورزی ، دامداری و صنایع غذایی استوار است و همچنین صنعت گردشگری به دلیل مناظر طبیعی زیبا و دریاچه‌های متعدد رونق دارد . این استان با زیرساخت‌های قوی و فرهنگی غنی ، نقش مهمی در اقتصاد و فرهنگ هلند ایفا می‌کند .

 

 

Gelderland

استان نیو برانزویک

استان Gelderland ( گلدرلند ) در شرق هلند واقع شده و مرکز آن شهر آرنهم است . از شهرهای مهم این استان می‌توان به نیمیخن و آپلدورن اشاره کرد . دانشگاه رادبود در نیمیخن یکی از معتبرترین دانشگاه‌های این استان است که در زمینه‌های مختلف علمی و تحقیقاتی فعالیت دارد . اقتصاد گلدرلند ترکیبی از صنایع مختلف شامل کشاورزی، تولید، و خدمات است . جنگل‌های وسیع ، پارک‌های ملی و رودخانه راین این استان را به مقصدی جذاب برای طبیعت‌گردان تبدیل کرده است . گلدرلند با داشتن جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی فراوان ، نقش مهمی در گردشگری هلند ایفا می‌کند .

 

 

Groningen

استان نیوفاندلند

استان Groningen ( گرونینگن ) در شمال شرقی هلند واقع شده و مرکز آن شهر گرونینگن است . این استان شامل شهرهای مهم دیگری مانند هوخزاند-ساپمیر و فیندام نیز می‌شود . دانشگاه گرونینگن یکی از برجسته‌ترین دانشگاه‌های هلند است و در زمینه‌های علمی و تحقیقاتی شهرت جهانی دارد . اقتصاد گرونینگن بر پایه کشاورزی ، صنایع گازی و فناوری‌های نوین استوار است . منابع گاز طبیعی این استان نقش مهمی در تامین انرژی کشور دارند . علاوه بر این ، گرونینگن با زندگی فرهنگی پویا و امکانات تحصیلی و تحقیقاتی متنوع ، یکی از مراکز مهم آموزشی و اقتصادی هلند به شمار می‌رود .

 

 

Limburg

قلمرو سرزمینهای شمال غربی

قلمرو Limburg ( لیمبورگ ) در جنوب شرقی هلند واقع شده و مرکز آن شهر ماستریخت است . از شهرهای مهم این استان می‌توان به فنلو و سیتارد-خلین اشاره کرد . دانشگاه ماستریخت یکی از معتبرترین دانشگاه‌های این استان و هلند است که به ویژه در زمینه‌های پزشکی ، علوم اجتماعی و حقوق شهرت دارد . اقتصاد لیمبورگ بر پایه صنایع شیمیایی ، تولیدات صنعتی و کشاورزی استوار است . همچنین به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص ، این استان مرکز مهمی برای تجارت و حمل‌ونقل بین‌المللی محسوب می‌شود . لیمبورگ با طبیعت زیبا و فرهنگ منحصر به فرد خود، مقصدی جذاب برای گردشگران نیز به شمار می‌آید .

 

 

North Brabant

نوا اسکوشیا

استان North Brabant‍ ( برابانت شمالی ) در جنوب هلند واقع شده و مرکز آن شهر سرتوخن‌بوس است . از شهرهای مهم این استان می‌توان به آیندهوون ، تیلبورخ و بردا اشاره کرد . دانشگاه صنعتی آیندهوون یکی از برجسته‌ترین دانشگاه‌های این استان و هلند است که در زمینه‌های مهندسی و فناوری شهرت دارد . اقتصاد برابانت شمالی بر پایه صنایع الکترونیک ، فناوری پیشرفته ، تولیدات صنعتی و کشاورزی استوار است . وجود شرکت‌های بزرگی مانند فیلیپس و پارک‌های صنعتی متعدد به رشد اقتصادی منطقه کمک می‌کند . همچنین ، این استان به دلیل رویدادهای فرهنگی و تاریخی متنوع ، جاذبه‌ای مهم برای گردشگران به شمار می‌آید .

 

 

North Holland

قلمرو نوناووت

قلمرو North Holland ( هلند شمالی ) در غرب هلند واقع شده و مرکز آن شهر هارلم است . از شهرهای مهم این استان می‌توان به آمستردام ( پایتخت کشور ) ، آلکمار و هورن اشاره کرد . دانشگاه آمستردام و دانشگاه آزاد آمستردام از معتبرترین دانشگاه‌های این استان هستند و در زمینه‌های مختلف علمی و تحقیقاتی شهرت جهانی دارند . اقتصاد هلند شمالی بر پایه خدمات مالی ، فناوری ، گردشگری و تجارت بین‌المللی استوار است . آمستردام با بندرهای مهم و فرودگاه بین‌المللی اسخیپول نقش کلیدی در اقتصاد این استان ایفا می‌کند . همچنین، جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی متعدد این استان را به یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در هلند تبدیل کرده است .

 

 

Overijssel

استان آنتاریو

استان Overijssel‍ ( افریسل ) در شرق هلند واقع شده و مرکز آن شهر زووله است. این استان دارای شهرهای مهمی مانند انسخده و دیونتر است. آب و هوای افریسل معتدل دریایی است ، با تابستان‌های معتدل و زمستان‌های خنک . جمعیت این استان حدود 1 میلیون نفر است. دانشگاه توئنته در انسخده از دانشگاه‌های معتبر افریسل است که در زمینه‌های فناوری و مهندسی شهرت دارد . اقتصاد استان بر پایه صنایع تکنولوژی ، تولید و کشاورزی استوار است و پارک‌های صنعتی و تحقیقاتی نقش مهمی در رشد اقتصادی منطقه دارند .

 

 

South Holland

استان جزیره پرنس ادوارد

استان South Holland ( هلند جنوبی ) در جنوب هلند واقع شده و مرکز آن شهر ماستریخت است . از شهرهای مهم این استان می‌توان به روتردام و آیندوهون اشاره کرد . دانشگاه تکنیک دلفت در دلفت و دانشگاه ایندهوون از معتبرترین دانشگاه‌های این استان و هلند هستند که در زمینه‌های مهندسی و علوم کاربردی شهرت جهانی دارند . اقتصاد هلند جنوبی بر پایه صنایع مختلف شامل حمل‌ونقل ، صنایع خودروسازی ، فناوری و خدمات مالی استوار است . بنادر مهمی مانند روتردام و آمستردام ، منطقه را به عنوان یکی از مراکز تجارتی بین‌المللی تقویت می‌کنند . این استان با ترکیبی از فعالیت‌های صنعتی و فرهنگی ، یکی از مهم‌ترین مناطق اقتصادی و فرهنگی هلند است .

 

 

Utrecht

استان کبک

استان Utrecht ( اوترخت ) در مرکز هلند واقع شده و مرکز آن شهر اوترخت است . از شهرهای مهم این استان می‌توان به آمرسفورت و آمرسفورت اشاره کرد . دانشگاه اوترخت یکی از برجسته‌ترین دانشگاه‌های این استان و هلند است که در زمینه‌های علمی و تحقیقاتی شهرت جهانی دارد . اقتصاد اوترخت بر پایه خدمات مالی ، فناوری ، حمل‌ونقل و تجارت بین‌المللی استوار است . موقعیت مرکزی این استان و وجود فرودگاه بین‌المللی شهریوریخت نقش مهمی در رشد اقتصادی منطقه دارد . همچنین ، زیرساخت‌های فرهنگی و تفریحی متنوع اوترخت را به یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگری در هلند تبدیل کرده است .

 

 

Zeeland

استان ساسکاچوان

استان Zeeland ( زیلند ) در غرب هلند واقع شده و مرکز آن شهر هاگ است . از شهرهای مهم این استان می‌توان به رتردام ، دلفت و درهاگ اشاره کرد . دانشگاه لیدن و دانشگاه دلفت از معتبرترین دانشگاه‌های این استان و هلند هستند که در زمینه‌های مختلف علمی و تحقیقاتی شهرت دارند . اقتصاد زلاند بر پایه خدمات مالی ، صنایع دریایی ، تجارت بین‌المللی و گردشگری استوار است . بنادر مهمی مانند رتردام و شهریوریخت منطقه را به عنوان یکی از مراکز تجارتی بین‌المللی تقویت می‌کنند . همچنین ، زیرساخت‌های فرهنگی و تفریحی زلاند را به یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگری در هلند تبدیل کرده است .