شروع پروسه اپلای برای گرفتن پذیرش از دانشگاه های ایتالیا - بزرگترین مرجع مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

شروع پروسه اپلای

وقتی پروسه اپلای شروع میشود با لیستی از مدارک مورد نیاز جهت گرفتن پذیرش تحصیلی از دانشگاه ها روبرو میشوید که باید از آنها باخبر باشید . هر دانشگاه ، بر اساس شرایط و قوانینی که دارد مدارک متفاوتی را از شما میخواهد . در قسمت مدارک مورد نیاز برای گرفتن پذیرش از دانشگاه ، به تک تک این مدارک اشاره شده است .

بهترین زمان برای اپلای :

هر رشته در دانشگاه ، زمانی را مشخص کرده تا متقاضیان از آن تاریخ به بعد ، قادر به ارسال مدارک و درخواست پذیرش باشند . یک قانون نانوشته وجود دارد که هر چقد زودتر اپلای کنید شانس پذیرش شما بالاتر میرود . پس سعی کنید در زودترین زمان ممکن بعد از باز شدن صفحه اپلای ، درخواست خود را ارسال نمایید .

شرایط اپلای در ایتالیا :

خوشبختانه در ایتالیا شما میتوانید به صورت همزمان ، برای سه رشته مختلف در یک دانشگاه اپلای کنید . شما اگر از سه دانشگاه مختلف در ایتالیا درخواست پذیرش کنید ، شانس گرفتن پذیرش از 9 رشته متفاوت را خواهید داشت . برای مثال شما کارشناسی کامپیوتر دارید و قصد دارید برای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا اقدام نمایید . شما میتوانید از یک دانشگاه در سه رشته متفاوت ، برای مثال علوم کامپیوتر ، مهندسی نرم افزار کامپیوتر و تجزیه و تحلیل داده ها درخواست ارسال نمایید . این امر باعث افزایش شانس شما در گرفتن پذیرش تحصیلی میشود .

مدارک مورد نیاز جهت اپلای :

مدارک مورد نیاز جهت اپلای در دانشگاه های ایتالیا با هم فرق دارند ولی به صورت کلی تعدادی از آنها در تمام دانشگاه های ایتالیا یکسان هستند . مدارکی نظیر ، پاسپورت ، سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی ، ترجمه انگلیسی مدارک تحصیلی بدون نیاز به تاییدات وزارت خارجه و دادگستری ، در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ، انگیزه نامه ، رزومه تحصیلی و پرداخت هزینه اپلیکیشن فی .

انتخاب رشته تحصیلی :

میتوانید از طریق روش های مختلف ، رشته های مورد نظرتان را در دانشگاه های ایتالیا بیابید . یکی از مهمترین و زمان بر ترین روش ، جسجو در وبسایت رسمی هر دانشگاه است . همه دانشگاه های ایتالیا دارای وبسایت رسمی هستند . هر وبسایتی دارای قسمتی به نام ، برنامه های تحصیلی یا رشته های تحصیلی میباشد . از این قسمت میتوانید رشته های تحصیلی در مقاطع مختلف را در دانشگاه مقصد بیابید .

روشهای حرفه ای برای جستجوی رشته :

چندین روش برای جستجوی رشته تحصیلی در دانشگاه های ایتالیا وجود دارد :

  • روش اول : جستجو در وبسایت های رسمی دانشگاه های ایتالیا .
  • روش دوم : جستجو در وبسایت www.BachelorsPortal.com در مقطع کارشناسی .
  • روش سوم : جستجو در وبسایت www.MastersPortal.com در مقطع کارشناسی ارشد .
  • روش چهارم : جستجو در وبسایت www.Universitaly.it ، وبسایت رسمی کشور ایتالیا .
بهترین روش برای جستجوی رشته تحصیلی و دانشگاه مقصد ، فقط برای ایرانیان :

شما عزیزان میتوانید از طریق وبسایت عمشاد ، دانشگاه های ایتالیا ، رشته های تحصیلی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به نام فارسی و انگلیسی ، وبسایت رسمی دانشگاه ها ، صفحه اصلی هر رشته در دانشگاه مقصد و کلی امکانات دیگر را مشاهده نمایید .

لیست دانشگاه های ایتالیا به زبان انگلیسی و فارسی به همراه وبسایت رسمی هر دانشگاه

با کلیک بر روی اسم هر دانشگاه ، وارد صفحه اختصاصی آن دانشگاه در وبسایت عمشاد شوید و رشته هایی که به زبان انگلیسی ارائه میشوند را مشاهده نمایید .

انتخاب مشاور باتجربه برای انتخاب بهترین رشته و دانشگاه برای شما :

شما باید برای انتخاب رشته و دانشگاه ، با مشاور یا کسی که تجربه بالایی در این زمینه دارد ، صحبت کنید . حتما از اطلاعات کسی که چم و خم کار را بلد است استفاده کنید . شما میتوانید با هزینه ای معقول ، تمام اطلاعات مورد نیاز برای رشته های تحصیلی مرتبط با رشته تحصیلی شما ، دانشگاه هایی که این رشته ها را دارند و مدارکی که باید برای گرفتن پذیرش از دانشگاه جمع آوری کنید را بدست آورید . برای رزرو وقت مشاوره میتوانید اینجا کلیک کنید .

به همین دلیل ، مرحله شروع اپلای رشته و دانشگاه ، از اهمیت زیادی برخوردار است . باید با توپ پر به م‍صاف این غول بروید . خودتان را لبریز از اطلاعات کنید تا بعد از مهاجرت ، عدم دانش کافی به شما آسیب نزند . اگر نیاز به هرگونه راهنمایی داشتید ، میتوانید از قسمت تماس با ما ، با ما در ارتباط باشید .