جستجوی رشته های تحصیلی - بزرگترین مرجع مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

جستجوی رشته های تحصیلی

بعد از اینکه تصمیمتان را جهت مهاجرت تحصیلی به ایتالیا گرفتید ، باید در دانشگاه های ایتالیا که رشته ها را به زبان انگلیسی ارائه میدهند جستجو کنید و رشته های تحصیلی مورد علاقه خودتان را پیدا کنید و لیست بندی نمایید . در ادامه ، روش ها و مراحلی که باید برای پیدا کردن رشته تحصیلی مورد نظرتان طی کنید را معرفی خواهیم کرد .

لیست بندی رشته هایی که قصد ادامه تحصیل دارید :

در ابتدا رشته ها را به زبان فارسی لیست بندی کنید . برای مثال : مدرک کارشناسی برق دارید . برای مقطع بعدی میتوانید در رشت های کارشناسی ارشد مخابرات ، کارشناسی ارشد مهندسی برق ، کارشناسی ارشد الکتروتکنیک ، کارشناسی ارشد الکترونیک و رشته های دیگر ادامه تحصیل دهید .

دانشگاه های مورد علاقه خود را انتخاب کنید :

دانشجویان را میتوان به دو دسته تقسیم بندی کرد :

  • دانشجویانی که برایشان فرقی نخواهد کرد در چه رشته و چه دانشگاهی به تحصیل بپردازند .
  • دانشجویانی که با هدف تحصیل در رشته و دانشگاه خاصی قصد به ادامه تحصیل دارند .

عزیانی که در دسته اول قرار دارند برایشان فرقی ندارد که برای ادامه تحصیل ، چه رشته ای را در چه دانشگاهی انتخاب کنند . دانشجویان دسته دوم ، با هدف و برنامه ای که برای آینده دارند ، دانشگاه و رشته تحصیلی مورد نظرشان را از مدت ها قبل انتخاب کرده و برای رسیدن به هدفشان ، برنامه ریزی دقیقی خواهند داشت . از این رو قبل از انتخاب رشته ، میبایست در دانشگاه های ایتالیا تحقیق کنید و شرایط گرفتن پذیرش در هر یک را بررسی نمایید .

انتخاب رشته تحصیلی :

میتوانید از طریق روش های مختلف ، رشته های مورد نظرتان را در دانشگاه های ایتالیا بیابید . یکی از مهمترین و زمان بر ترین روش ، جسجو در وبسایت رسمی هر دانشگاه است . همه دانشگاه های ایتالیا دارای وبسایت رسمی هستند . هر وبسایتی دارای قسمتی به نام ، برنامه های تحصیلی یا رشته های تحصیلی میباشد . از این قسمت میتوانید رشته های تحصیلی در مقاطع مختلف را در دانشگاه مقصد بیابید .

روشهای حرفه ای برای جستجوی رشته :

چندین روش برای جستجوی رشته تحصیلی در دانشگاه های ایتالیا وجود دارد :

  • روش اول : جستجو در وبسایت های رسمی دانشگاه های ایتالیا .
  • روش دوم : جستجو در وبسایت www.BachelorsPortal.com در مقطع کارشناسی .
  • روش سوم : جستجو در وبسایت www.MastersPortal.com در مقطع کارشناسی ارشد .
  • روش چهارم : جستجو در وبسایت www.Universitaly.it ، وبسایت رسمی کشور ایتالیا .
بهترین روش برای جستجوی رشته تحصیلی و دانشگاه مقصد ، فقط برای ایرانیان :

شما عزیزان میتوانید از طریق وبسایت عمشاد ، دانشگاه های ایتالیا ، رشته های تحصیلی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به نام فارسی و انگلیسی ، وبسایت رسمی دانشگاه ها ، صفحه اصلی هر رشته در دانشگاه مقصد و کلی امکانات دیگر را مشاهده نمایید .

لیست دانشگاه های ایتالیا به زبان انگلیسی و فارسی به همراه وبسایت رسمی هر دانشگاه

با کلیک بر روی اسم هر دانشگاه ، وارد صفحه اختصاصی آن دانشگاه در وبسایت عمشاد شوید و رشته هایی که به زبان انگلیسی ارائه میشوند را مشاهده نمایید .

انتخاب مشاور باتجربه برای انتخاب بهترین رشته و دانشگاه برای شما :

شما باید برای انتخاب رشته و دانشگاه ، با مشاور یا کسی که تجربه بالایی در این زمینه دارد ، صحبت کنید . حتما از اطلاعات کسی که چم و خم کار را بلد است استفاده کنید . شما میتوانید با هزینه ای معقول ، تمام اطلاعات مورد نیاز برای رشته های تحصیلی مرتبط با رشته تحصیلی شما ، دانشگاه هایی که این رشته ها را دارند و مدارکی که باید برای گرفتن پذیرش از دانشگاه جمع آوری کنید را بدست آورید . برای رزرو وقت مشاوره میتوانید اینجا کلیک کنید .

به همین دلیل از دید خیلی ها ، مرحله جستجوی رشته و دانشگاه ، یکی از مهمترین مراحل در مهاجرت به حساب می آید . باید با توپ پر به م‍صاف این غول بروید . خودتان را لبریز از اطلاعات کنید تا بعد از مهاجرت ، عدم دانش کافی به شما آسیب نزند . اگر نیاز به هرگونه راهنمایی داشتید ، میتوانید از قسمت تماس با ما ، با ما در ارتباط باشید .