تصمیم گیری قبل از مهاجرت - بزرگترین مرجع مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

تصمیم گیری قبل از مهاجرت

مهاجرت یکی از سخت ترین و طاقت فرساترین کارها به حساب می آید . کسی که قصد مهاجرت دارد باید از تمام موقعیت ها ، اندوخته ها ، شرایط و … دست بردارد و دوباره از نو ، از صفر شروع کند . دل کندن از کشوری که در آن متولد شده ایم و شروع زندگی دوباره و کسب موفقیت در آنجا مستلزم زحمات و پشتکار فراوان میباشد . قبل از تصمیم گیری برای مهاجرت ، باید به نکات زیادی توجه داشته باشیم . باید بگوییم که برای تجربه مهاجرت موفق لازم است کمی با دید بازتر به ماجرا نگاه کنیم . به همین منظور با هم یه مروری به مهمترین نکات میکنیم .

تصمیم گیری با جدیت کامل :

مهمترین قدم برای مهاجرت ، گرفتن تصمیم جدی است . باید آنچنان مطمئن از تصمیم خود باشید که با کوچکترین ناهمواری ها و مشکلات ، پا پس نکشید . باید با پشتکار ، با تمامی مسائل و مشکلات دست و پنجه نرم کنید . اگر در حین راه از تصمیم خودتان پشیمان شوید ، بازگشت کمی دشوار و پرهزینه خواهد بود .

دلیل اصلی مهاجرت شما :

قبل از مهاجرت به کشور مقصد ، باید تمامی جوانب این کار بزرگ را در نظر بگیرید :

  • آیا به فکر پیشرفت در زمینه کاری و درامدی هستید یا قصد اصلی شما ادامه تحصیل است ؟
  • آیا قصد اصلی شما تحصیل در سطح بالاتر و بین المللی است ؟
  • اولویت بندی شما فقط خروج از ایران است یا دلایل دیگری باعث شده است این تصمیم را بگیرید ؟

سوالات دیگری هم فکر شما را درگیر میکند که باید با دقت برای تک تک آنها پاسخ مناسبی داشته باشید و با دید باز به استقبال مهاجرت بروید .

خو گرفتن با استرس های مهاجرت :

زمانی که قصد مهاجرت دارید ، کلی فکر و خیال با شما همراه میشود . آینده شغلی شما به چه صورت خواهد بود ؟ آیا میتوانید در کشور مقصد خودتان را با جامعه همراه کنید ؟ تحمل دوری خانواده ، دوستان و عزیزانتان را دارید ؟ دلتان برای زادگاهتان تنگ نخواهد شد ؟ و …

شما بعد از مهاجرت ، شغل و جایگاهی که در ایران داشتید را از دست میدهید و باید از صفر شروع کنید . اگر متاهل هستید و یا فرزند دارید ، باید برای مدتی از آنها دور بمانید و با دلتنگی دست و پنجه نرم کنید . باید با هزینه های تقریبا بالای اجاره خانه در کشورهای مقصد کنار بیایید . زندگی دانشجویی پیشه کنید و از هزینه های اضافی پرهیز کنید .

برای مهاجرت چقدر میخواهید هزینه کنید ؟

باید وسع مالی خودتان را بسنجید و برای چند سال ابتدایی مهاجرتتان برنامه ریزی کنید . شما در ابتدای ورود به کشورهای اروپایی ، به دلیل عدم دانش زبان آن کشور ، شانس بسیار پایینی در پیدا کردن کار دانشجویی خواهید داشت . دلیل این امر هم این است که شما با دانش زبان انگلیسی از دانشگاه مقصد پذیرش میگیرید و برای مثال ، به زبان ایتالیایی تسلط نخواهید داشت . طبیعتا بدون دانش زبان ایتالیایی ، یافتن کار در ایتالیا بسیار سخت خواهد بود . به همین دلایل شما باید تمکن خود را در نظر بگیرید و سپس برای مهاجرت تصمیم نهایی را اتخاذ نمایید .

انتخاب کشور مقصد :

برای انتخاب کشور مقصد ، باید جوانب زیادی را در نظر بگیرید . مهمترین این موارد :

  • بررسی آداب و رسوم و فرهنگ مردم کشور مقصد .
  • همخوانی شرایط مالی کنونی با کشور مقصد .
  • هزینه های خروجی ماهیانه در کشور مقصد .
  • توجه به وضعیت بهداشت و درمان مقصد .
  • آشنایی با میزان مالیات و قوانین مقصد .
  • توجه به آینده شغلی در کشور مقصد .
  • وضعیت تحصیلی کشور مقصد .
برای آشنایی با کشور ایتالیا اینجا کلیک کنید .

انتخاب مشاور خوب :

شما باید قبل از هر چیزی با مشاور یا کسی که تجربه مهاجرت به کشور مورد نظر را دارد ، صحبت کنید و از اطلاعاتشان نهایت بهره را ببرید . حتما از اطلاعات کسی که چم و خم کار را بلد است استفاده کنید ، چون این مسیر پر از ناهمواری است و تا هر کدام از این ناهمواری ها را با تمام وجود تجربه نکنید ، جواب درستی برایشان نخواهید داشت . شما میتوانید با هزینه ای معقول ، تمام اطلاعات مورد نیاز برای رشته های تحصیلی مرتبط با رشته تحصیلی شما ، دانشگاه هایی که این رشته ها را دارند و مدارکی که باید برای گرفتن پذیرش از دانشگاه جمع آوری کنید را بدست آورید . برای رزرو وقت مشاوره اینجا کلیک کنید .

آشنایی با شرایط اخذ اقامت در کشور مقصد بعد از فارغ التحصیلی :

کشور مقصد را بررسی کنید و شرایطش را با کشورهای دیگر مقایسه کنید . آیا بعد از تحصیل و فارغ التحصیلی ، میتوانید در آنجا مقیم شوید ؟ آیا بعد از فارغ التحصیلی میتوانید برای عزیزانتان دعوت نامه ارسال کنید ؟ بعد از چند مدت میتوانید شهروند شوید و پاسپورت بگیرید و خیلی چیزهای دیگر … 

به همین دلیل از دید خیلی ها ، مرحله تصمیم گیری ، مهمترین مرحله در مهاجرت به حساب می آید . باید با توپ پر به م‍صاف این غول بروید . خودتان را لبریز از اطلاعات کنید تا بعد از مهاجرت ، عدم دانش کافی به شما آسیب نزند . اگر نیاز به هرگونه راهنمایی داشتید ، میتوانید از قسمت تماس با ما ، با ما در ارتباط باشید .